Fiecare are steaua sa!

14 ianuarie 2013

Eu sunt cea mai importanta persoana din viata mea!


Uite un domeniu la care sunt inca restanta, adica mai am ceva de invatat. Si cum magia vietii ma pune in fata lectiilor mele neinvatate, recent am primit acest dar, de a intelege mai bine situatia in care ma aflu. Sa nu va ganditi ca m-am apucat de studii economice si m-am ingropat in teoriile lui Adam Smith sau alti mari ganditori, departe de mine acest gand, ci am inteles mult mai bine frumoasa carte “Cel mai bogat om din Babylon”. Daca inca nu ati avut ocazia sa cititi cartea, va recomand sa ii acordati atentie, pentru ca se merita, sunt lectii de viata, experimentate acum 5000 de ani si care isi au rostul si in prezent.
Una dintre cele mai importante lectii din cartea recomandata este: atunci cand primesti salariul tau, sa te platesti, in primul rand, pe tine insuti. Pana sa faci alte cumparaturi, pana sa iti platesti darile catre stat, e important sa te recompensezi. Cand am citit aceasta informatie, am crezut ca asa pot pune de-o parte bani, sa-i strang si apoi sa ii investesc atunci cand o sa am o suma suficienta. O idee foarte buna mi s-a parut atunci si am pus-o in practica, a functionat, doar cateva luni…pentru ca apoi sa folosesc acei bani pentru altceva, mereu apare cate ceva… Ideea prezentata in carte era: acesti bani sunt facuti sa atraga alti bani. Si eu am luat aceasta credinta, fara sa o trec prin propriul meu sistem de valori. Rezultatul final: nu a functionat si uneori imi venea greu sa ma platesc pe mine la inceput, cand stiam ce cheltuieli o sa am in luna respectiva. In aceasta situatie eu am uitat cel mai important factor: EU. M-am uitat pe mine, adica atunci cand am inceput sa economisesc banii, gandul meu era spre investitie si nu vedeam piesa cea mai importanta din toata ecuatia: pe MINE.
Dar azi s-a facut, in sfarsit, lumina. Am inteles ca atunci cand alegi sa te platesti pe tine insuti, iti exprimi dragostea si respectul fata de propria ta persoana. Eu imi multumesc mie pentru efortul depus, ma iubesc si ma apreciez pentru munca mea. Asa imi spun eu mie, ca eu sunt cea mai importanta persoana din viata mea si acest lucru imi da o putere fantastica. Si uite cum totul se schimba radical, nu mi se mai pare dificil sa ma platesc pe mine, pentru ca am constientizat ca nu investitia este scopul acestei actiuni, ci eu sunt. Chair daca raman fara bani, folosesc aceasta situatie, de a cauta solutii si de a gasi alte forme de venituri. Am invatat ca limitarile sunt acolo sa ma ajute sa gasesc alte resurse, alte venituri, sa ma scoata din zona de confort. Fiecare limitare imi spune: e timpul sa te schimbi, e timpul sa-ti analizezi vechile credinte despre viata si sa decizi daca inca iti mai sunt de folos, daca vrei rezultate diferite in viata, atunci incepi prin a avea o mentalitate diferita si vezi ce se intampla.
Bineinteles ca e important sa investesti acea suma de bani, dar acum investitia ocupa locul secund si nu primul loc. Investitia e un bonus al exprimarii dragostei fata de propria mea persoana. Si atunci cand faci acest pas, sa investesti, ti se deschide un alt univers, e necesar sa iti largesti cunostintele despre investitii, iesi din zona de confort, te apuci sa citesti, sa cunosti oameni noi, care au acelasi drum in viata, dar niciodata nu uiti, ca tu esti cel de pe primul loc. Daca stau bine sa ma gandesc…. poate nu-i o idee rea sa citesc teoriile lui Adam Smith J.Pe curind....!

Niciun comentariu: