Fiecare are steaua sa!

5 decembrie 2012

Povestea lui MOS NICOLAE!





Se spune ca Mos Nicolae a existat cu adevarat in persoana episcopului din Myra –Lichia (pe meleagurile Turciei de astazi), persoana cu frica si cu credinta netarmuita in Dumnezeu ce a trait in secolul al IV-lea. Lui Nicolae de Myra ii sunt atribuite numeroase fapte bune fata de cei saraci si napastuiti, dar si miracole, numele sau traducandu-se prin “biruitor de popor”. Provenind dintr-o familie instarita, la moartea parintilor sai, si-a daruit intreaga avutie celor nevoiasi. El este cel care a intemeiat manastirea Sionului, unde a fost si inmormantat.
In traditia populara romaneasca, Mos Nicolae este infatisat pe un cal alb, simbol al purititatii si al taramurilor pline cu zapada. Are de asemenea o bogata barba, alba ca zapada. Conform unei vechi credinte populare, cand mos Nicoale isi scutura barba, in ziua sa-pe 6 decembrie, peste pamant curg fulgi de nea din cer, asternandu-se zapada. In popor, se spune ca “a intinerit mos Nicolae”. In conceptiile populare arhaice, rolul lui mos Nicolae este acela de a proteja lumea impotriva intunericului, a frigului si a raului, asigurandu-se ca soarele nu fuge spre alte taramuri. De asemenea, mos Nicolae este protectorul celor aflati in nevoie, al vaduvelor, al celor plecati in razboi, al celor fara parinti, al fetelor care vor sa se marite. Mos Nicolae este si patron peste ape, avand harul de a salva de la inec pe cei in necaz daca este invocat in gand, cu credinta.
In noptile sfinte de sarbatori, cand, pret de o secunda, se deschid cerurile si pentru noi, muritorii, se spune ca mos Nicolae poate fi vazut stand de-a dreapta lui Dumnezeu…

Tu  ai pregatit  ghetutele ?! Eu da....!!!!

"Fiecare clipa din viata mea este un bun prilej de sarbatoare,ma bucur din plin de faptul ca traiesc!"

4 comentarii:

Vasile Dumitru spunea...

Si eu le-am pregatit dar nu asa! Le-am dat cu crema ca sa nu intre apa, am schimbat branturile cu altele moi, groase si calduroase, am baut cafea si mi-am facut o provizie serioasa de ciocolata (pe post de benzina!), ca am de umblat! Nicolae nu sunt dar... cealalta parte a subiectului compus da, sunt! :)
Sa ai ghetele pline maine dimineata!

MEG55 spunea...

Multumesc !Pentru ca ai spus ca ai pregatit ghetutele doar asa ca ai mult de umblat...,cine stie cu ce surpriza te trezesti miine dimineata.Eu iti dorec, ca MOS NICOLAE sa-ti aduca tot ceea ce nu ai si iti doresti!

Blogul lui Jeny spunea...

Imi aduc aminte cum pregateam ghetutele , adidasii "torsion" sa primim ceva de la Mos Nicolae. Aici nu exista astfel de obicei, dar am obisnuit copii cu Mosul. Acum is mari si daca socotesc ca fata cea mare are cam 100 perechi de ...orice se poate incalta, am ce umple...ha..ha

MEG55 spunea...

Jeny,conteaza spiritul sarbatorii!Conteaza acel fior pe care il simti atunci cind te gindesti ce frumos era in copilaria mea.Fiecare se gindeste la perioada in care a fost copil.Sa ai o zi deosebita!