Fiecare are steaua sa!

23 august 2012

Macar aici..,suntem pe primul loc!

Transfagarasanul, ales cel mai frumos drum din lumeTransfagarasanul, in topul celor mai spectaculoase trasee rutiereTransfagarasanul, unul dintre cele mai captivante trasee din lume - CNN
Transfagarasanul a fost ales cel mai frumos drum din lume de catre unul dintre cele mai importante site-uri auto din Germania, carsroute.com.
"Capatul de nord al drumului este cel mai spectaculos si este plin de abrupte intoarceri ca acele de pin, curbe lungi in forma de S si coborari abrupte combinate cu o priveliste absolut uimitoare. Intre octombrie si iunie drumul e sub zapada si e de obicei inchis... ceea ce inseama ca e disponibil doar cateva luni pe timpul verii pentru a-ti oferi o placere pura a condusului", scrie carsroute.com .
Germanii au mentionat si faptul ca aceasta sosea romaneasca e creatia fostului dictator Nicolae Ceausescu si ca la construirea ei au murit, neoficial, 400 de oameni.
Soseaua care strabate Carpatii a depasit in acest clasament alte 14 drumuri spectaculoase, precum "Autostrada peste mari", din Florida (SUA), "Drumul mortii" din Bolivia, tunelul prin munte din Guonliang, China sau Pasul Stelvio din Italia.
Transfagarasanul a fost catalogat drept cel mai frumos drum din lume si de emisiunea britanica "Top Gear", cea mai importanta emisiune auto din lume si unul din cele mai vizionate show-uri TV de pe mapamond.
Serpentinele si virajele nesfarsite contribuie la construirea imaginii de plimbare palpitanta pe aceasta sosea, prin "teritoriul lui Dracula". Soseaua se desfasoara pe o distanta de 116 kilometri, iar sursa citata aproximeaza ca timpul necesar parcurgerii sale este 100 de minute, cu circa o ora sub ceea ce ofera realitatea.
Drumul sinuos porneste de la Cartisoara, spre Curtea de Arges, in sud, facand zig-zaguri din Transilvania in Muntenia si atingand apoi altitudinea de 2.034 de metri, langa cel mai inalt varf din Romania - Varful Moldoveanu.
CNN recomanda urcatul celor 1.400 de trepte catre Cetatea Poienari, fosta resedinta a lui Vlad al treilea, sursa de inspiratie pentru romanul Dracula, al lui Bram Stoker. Aceasta destinatie este prezentata drept una "inspaimantatoare". Totodata, sunt amintite cascada Balea, dar si lacul si barajul Vidraru, care se afla pe acest traseu.
Ridata si relativ obosita de la Curtea de Arges - Arefu pana la Balea Lac, neteda si neastamparata de la Balea Lac, aceasta sosea numita oficial DN7 C, este ea insasi un obiectiv turistic remarcabil, care te poarta catre alte cateva zone ce merita vazute.
Cei 92 de kilometri oficiali de la Arefu (unde se afla hidrocentrala) pana la Cartisoara in Transilvania, sunt parcursi de turisti cu masina, trecand prin ingustele Chei ale Argesului, in dreapta carora se afla Cetatea lui Tepes de la Poienari, un veritabil cuib de vulturi.
Urmeaza apoi Lacul si barajul Vidraru - al doilea cel mai inalt din tara, dupa cel de la Gura Apei din Retezat, apoi drumul serpuieste pe langa lac si, in cele din urma, dupa trecerea prin tunelul de la Capra (aproximativ 900 metri lungime!), se ajunge in golul alpin de la Lacul Balea, pentru ca pe versantul opus, la coborare, sa admirati Cascada Balea, situata in buza unui circ glaciar.
Construita intre anii 1970-1974 de catre mineri si militari din trupele de geniu, aceasta sosea care se indreapta, la propriu, catre nori, are punctul maxim de altitudine la 2042 de metri, dar nu este cea mai inalta din tara, ci Transalpina sau Drumul Regelui, care trece peste Parang si care are maximul la 2.241 metri si spune povestea a sute de muncitori salahori care si-au pierdut viata pentru un vis, un vis frumos, devenit realitate in perioada marilor transformari comuniste.
Se spune ca Ceausescu a dorit un drum de culme, chiar daca functiona doar patru luni pe an (intre iulie si octombrie, de obicei) ca o alternativa turistica, economica si mai ales militaro-strategica la cele doua vai care incadreaza culmea si Grupa Fagarasului, si anume Oltul si Dambovita, si chiar Valea Prahovei mai la est, la fel cum a procedat si cu Canalul Dunare-Marea Neagra. A reusit acest lucru cu costuri uriase materiale si umane, care palesc azi in fata minunilor alpine si hidrotehnice oferite de aceasta unica sosea.
Sa vedem cu ce se va lauda Romania dupa dispatitia epocii actuale,premergatoare "Epocii de aur".Aceasta epoca pina acum are sansa sa se numeasca "Epoca urii si a dezbinarii nationale".
P.S...,astazi 23 August pe timpuri care se numeau "Epoca de aur"romanii erau fericiti,chiar daca atunci nu recunosteau.Acum insa se gindesc cu mindrie la acele timpuri cind aveam stabilitate pe toate planurile,nu aveam deschidere spre  Europa,dar acum ce am cistigat?!Datorii si rica Europei..., asupra bogatiilor noastre naturale si sufletesti. Acest prim loc in Europa se datoreaza Epocii de aur si romanilor care au crezut atunci in constructia si reconstructia unui stat de drept pe toate planurile.Cei de dupa decembrie 89'.., au contestat  si au distrus toate realizarile poporului roman,au distrus chiar si fiinta nationala,transformindu-ne in sclavii Europei.





Inchei cu-Traiesc...,sa auzim numai de bine!

Niciun comentariu: