Fiecare are steaua sa!

10 mai 2012

Revelatia tineretii!


Astazi  de dimineata am plecat la un laborator de analize,cind am iesit pe usa,auzul mi-a fost captat de un plinset de copil,sa fi avut doi-trei anisori.Mergea la cresa sau camin!Insa plinsetul lui care striga printre lacrimi"mamica mea,mamica mea"mi-a adus aminte de anii tineretii......,cind si eu duceam copii la cresa si camin:))) Ei micutii...., fiind sculati cu noaptea in cap ,spalati si imbracati aproape pe adormite isi mai strigau disperarea!Dar eu obosita si amarata ...,ca eram singura care trebuia sa am grija de ei ..., apoi trebuia sa merg la serviciu ,unde aveam un director batrin,un stalinist convins si plin de ifose ....,care nu permitea nici un fel de intirziere sau alte scuze ,nu bagam de seama ca viata este atit de frumoasa si plina de fericire.Ce mama sa fii si sa nu simti cum ti-se rupe inima cind puiutul tau striga cu disperare"mamica mea,mamina mea" Ei isi strigau disperarea ...,fiindca nu mai voiau sa plece in acel loc,unde toata ziua nu o mai vedeau pe mamica lor si nimeni..., dar absolut nimeni nu lua seama la trairile lor ,la descoperirile facute in ziua aceea.Abia spre seara cind ieseam de la serviciu si dupa ce faceam toate cuparaturile necesare pentru casa,mergeam sa-i aduc de la cresa sau camin si pina la ora somnului ...,nu mai terminau sa-mi povesteasca ce au descoperit ei in ziua care abia trecuse .Anii au trecut....,copii au crescut,au si ei acum copii lor si abia acum imi dau seama cit de greu era si atunci si acum sa cresti un copil.Unii mai au ajutor,cu bunicii.....,cu bone...,dar una este sa stai tu sa-ti cresti si sa poti sa-ti educi copii asa cum iti doresti ...,si alta este cind ei micutii stau cu bunicii sau cu bona.Nu mai simt dragostea fireasca a parintilor....,cind scapa de acasa,plecind spre alte zari si orizonturi,ei copii crescuti la "cresa  sau camin" nu mai simt acea atractie din copilarie pentru "mamica lor"!Isi aduc aminte cu tristete, doar de educatoare sau ingrijitoare.....,ca le facea una,ca nu-i lasa sa faca alta si doar atit a mai ramas din copilaria lor...., traita mai mult printre straini:)))Ma intreb acum......,mai stiu copii crescuti in ERA CALCULATORELOR cum este mirosul florilor de mac,sau care este diferenta dintre o rata si o gisca?! Copilaria lor nu a fost asa cum au fost copilaria mea....,eu imi aduc aminte cu nostalgie de" cum culegeam primii ghiocei,cum mergeam la strins flori de salcim,soc,etc,cum vara urcam in toti pomii din gradina si pina nu terminam ciresele,caisele,dudele,merele,strugurii, nu prea mai umblam mult pe pamint,ci doar catarata prin copaci",apoi toamna la strinsul recoltelor ce voiosie si veseleie mai era prin ogoare si gradini.Iarna nu terminam niciodata derdelusul facut in ziua precedenta sau sania nu ruginea niciodata:))) Doamne ce frumos a fost!Dar cum toate trec,trebuie doar sa inchidem totul in lada amintirilor si atunci .....,cind viata ne "rasfata" sa deschidem lada si sa  traim din amintiri!!Astazi am avut revelatia tineretii mele,de care imi aduc aminte acum si sunt fericita ca pot spune ca am putut sa-mi cresc copii asa cum mi-am dorit.In vacante,mergeam la sat ,acolo unde am copilarit  si am avut privilegiu sa le pot arata tot ceea ce trebuie sa stie un copil si de care sa-si poata aduce aminte mai tirziu! Ei stiu sa faca diferenta dintre sat si oras,stiu ce este o rata si o gisca,simt cu placere mirosul florilor de mac......,visul meu insa nu se incheie aici!Acum as dori sa am o mica ferma cu toate celea..., ce implica viata de la sat si sa o pot da in circuit AGROTURISTIC.Aici sa poata veni parintii cu copii lor si sa invete tot ceea ce nu pot afla din viata in fata calculatorului!Da,visez frumos si in culori,dar visul nu ti-l poate lua nimeni.



Inchei cu-Traiesc....,in realitatea zilelor noastre!