Fiecare are steaua sa!

14 aprilie 2012

Invierea Domnului!






Caracterul divin al acestei sarbatori de Pasti stiuta-n orice colt al lumii ne lasa un gind maret precum, potrivit sosirii ei in sinul multor familii, ne face sa credem, ca vrem, sa fim mai buni si evlaviosi macar atit cit ne permite raul din jur. Privind in semicerc la masa cu bucate sfinte in ziua de Pasti, stam noi românii calmi si sufletisti, atinsi de o patima numita: ,,regionalism’’.  Sintem si existam gratie obirsiei, ca un popor pasnic inradacinat, marcat pe glob de bunatatea ce o mai avem, datorita rutinei in sine mereu simtit-o-vom, avut-o-vom si purtat-o-vom ,,Pasnic’’ este un termen foarte concis ce ne iese in cale  in calitate de raspuns pentru un al nostru beneficiu, mereu cand spre noi parca adie o problema, intrebare sau ceva ce ar suna interesant, se vorbeste ca: ,,cum ne integram cei care suntem din diferitele regiuni române in altele care vor muri tot române?!’’, Un raspuns pe cit se poate de ferm dupa cum si cuvintul  il infatiseaza, este termenul mentionat mai sus. Va vorbesc marturisindu-va in lumina adevarului,  ca fie aflindu-ne in jurul unei mese de Pasti, fie sa fim in viata de zi cu zi , ne manifestam in cel mai pasnic mod posibil dupa cum am mai exclamat ,,atit cit ne permite raul din jur".Mielul  reprezinta simbolul sfint de Pasti, care daca ma gindesc sau caut sa-l compar, as face-o doar prin: ,,prisma destinata fiecarei fiinte’’. Luand mielul,o fiinta blinda,ce-ti impune doar mila si care-ti renaste sentimentele divinitatii , i-a fost ,,scris’’ ca el tot iarba paste-va! La fel românii fie ca sunt:olteni,moldoveni,munteni,dobrogeni,ardeleni, "de-mi  esti frate un riu..., nu ne va desparte" si eu mereu voi spune hai noi sa mincam din cel mai dulce miez infaptuit, al iubirii si stimei reciproce.
Manifestul traditiilor si obiceiurilor la românii din toate regiunile tarii ,stau toate sub aripa Puterii Divine, aici unde doar omul poate sa schimbe aspectul prin multimea feluritelor manifestari, cu mici diferentieri.  O diferenta mica incerc sa fac si eu, caci nu am nici o vina ca spiritul imi cere aceasta urgentare de a fi mereu in strinsa impacare si stiu ca imi va zice romanul din alta regiune, ca am facut eu oul putin mai rosu inchis decit al lui...., ce ne-arata ca al lui putin e mai deschis:)))) Va spun rostinudu-va cu inima de-mi curge...., ador sa stau cu totii la masa si sa vedeti  ca am facut un oua mai rosii, asa ca sa-ntrebati de mine ,,de ce nu sint identice ca ale voastre?!’’  Sa va raspund eu astfel ,,fratilor’’ca: diferenta noastra intre obiceiuri,traditii si totul absolut in lume ramane sa o faca doar unitatea prin diversitate.
Din multimea de ginduri ce-mi tot vin si vin........:)))),  sa multumeasca atit de scurt si tin sa o spun ca: vi sa pus pecetea menirii de ati avea voi dragilor romani, caldura sufleteasca cum omenia-nsine e firescul  nostru, evident  al tuturor românilor,oriunde s-ar afla pe acest pamint!  Domnul sa va fie calauza si indrumarea in lucrurile mari si mici din fiecare zi!Sarbatori pascale cu multa lumina si mingiiere,tuturor romanilor!



Inchei cu-Traiesc...,in realitatea acestor zile!









6 comentarii:

*ELENA* spunea...

Sărbători Fericite alături de cei dragi!
Paște fericit!
Cu mare drag!

gabriella spunea...

Liniste sufleteasca, belsug si lumina sa va aduca Sarbatoarea Invierii Domnului. Paste Fericit!

Ana spunea...

HRISTOS A INVIAT!

MEG55 spunea...

HRISTOR A INVIAT! Asa cum in fiecare an natura invie,iar pe noi oamenii ne indeamna, sa ne reinventam,sa fim mai buni,mai intelegatori,mai atenti cu noi si cu tot ce ne inconjoara!Invataturile crestine ,ne indeamna in fiecare an....,:)))atunci cind natura revine la viata ,noi sa procedam la fel si sa ne curatim sufletele si gindurile,pentru a merge mai departe!Sarbatori pascale cu bine si cu multa caldura si dragoste!

Celestine spunea...

Hristos a Inviat!

Esti bine?

MEG55 spunea...

Adevarat a inviat! Da,sunt OK.multumesc de vizita!Sa ai numai ginduri si viata luminata!