Fiecare are steaua sa!

14 decembrie 2011

VITAMINA B 12 INDISPENSABILA ORGANISMULUI.






Studiile recente au aratat ca Vitamina B12 este de o importanta cruciala pentru organism, in lipsa acesteia organismul imbolnavindu-se. Mai mult, in unele cazuri, o astfel de carenta poate avea urmari fatale. Cateva cercetari recente au aratat ca aceasta pervine chiar instalarea unor boli degenerative, cum ar fi dementa.
Aceasta vitamina este importanta atat pentru barbati, cat si pentru femei, fiind responsabila pentru mentinerea energiei in organism, relateaza Suite101.com. Este vitala pentru metabolism, fiind cruciala si in mentinerea productiei de mielina, care protejeaza neuronii si asigura o buna functionare a acestora. Aceasta vitamina din complexul B este importanta si in reproducere.
Din pacate, o astfel de deficienta se intalneste si destul de des, mai ales in cazul persoanelor care sufera de maladia Crohn, in cazul vegetarienilor, celor care sufera de colita sau boala celiaca, celor care exagereaza cu alcoolul, in randul gravidelor si copiilor, putand surveni si in urma menstruatiei.
Cele mai comune simptome ale unei astfel de carente sunt oboseala, lipsa apetitului, pielea palida, diareea sau constipatia, respiratia greoaie chiar si dupa foarte putin efort, lipsa concentrarii, depresia, limba inflamata, gingiile care sangereaza si dificultatea in mentinerea echilibrului.
Toate acestea sunt, de altfel, si semnalmentele anemiei, ce poate distruge permanent nervii si se poate dovedi chiar fatala daca nu este tratata in primele 6 luni de cand au aparut simptomele. Suplimentele de B12 sunt adesea prescrise, in unele cazuri injectiile cu aceasta vitamina devenind imperative pentru tot restul vietii. Insa, in cazuri mai putin severe, o alimentatie bogata in alimente ce o contin poate rezolva problema.
Alimentele bogate in Vitamina B12 sunt organele, cum ar fi ficatul si rinichii, sardinele, stridiile, scoicile, crevetele, carnea de miel, curcan, pui, iepure si vita, lactatele, mai ales branza si iaurtul, ouale, somonul si painea imbogatita cu aceasta vitamina si folati. Dupa cum se vede, cele mai multe surse sunt de origine animala, de aceea vegetarienii ar trebui sa ia suplimente.
Doza zilnica recomandata de Vitamina B12, in cazul adultilor, este de 2 micrograme, in cazul femeilor insarcinate ajungand pana la 3 micrograme. O singura portie dintr-una din alimentele enumerate, zilnic, o va furniza organismului.
Acest tip de vitamina nu duce la luarea in greutate, dimpotriva, ajutand la mentinerea sau scaderea in greutatea. De aceea, daca incerci sa slabesti poti lua suplimente din acaesta vitamina sau consuma mai multe alimente ce o contin. Daca noi nu avem grija de buna functionare a organismului,nimeni nu o va face in locul nostru!Inchei cu-TRAIESC FRUMOS....!SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL-

Niciun comentariu: