Fiecare are steaua sa!

29 septembrie 2011

IN MEMORIAM -VALERIU PENISOARA-

Dacă ar fi trăit, folkistul Valeriu Penișoară ar fi împlinit în acest septembrie 61 de ani. Însă, cum el a plecat în urmă cu șapte ani de pe pământ, se cuvine ca, în acompaniamentul acestei minunății de toamne, să ne amintim cu toții de el și să îi ascultăm cântecele, de parcă vocea lui gravă, puternică și duioasă totodată, ar putea fi un antidot împotriva a tot ceea ce a devenit cenușiu și greu pe pământ. Mesajul cântecelor sale este o sămânță ce va rodi în ogorul Școlii nr.5 “Ștefan cel Mare” din Vaslui, pentru că eu mi-am luat bucata de suflet curat care a mai rămas în mine și m-am întors în școala în care mi-am trăit copilăria și în care am învățat să fiu om. Printre copii, totul pare mai ușor de împlinit, până și dorința mea de a-l descoperi celor care nu îl cunosc pe interpret. Amfiteatrul s-a umplut de copii ce așteptau nerăbdători să afle cine este Valeriu Penișoară, ce a făcut și de ce banerul cu chipul său străjuiește în școala lor. Au descoperit că el a fost, timp de 32 de ani, învățătorul care iubea copiii, satul lui natal, Duda- Epureni, pe care nu a vrut să îl părăsească în schimbul multor promisiuni ce i s-au făcut, niciodată, dar, mai ales, au aflat că Penișoară a fost una din cele mai curate și speciale voci ale Cenaclului “Flacăra”, care a cântat ca nimeni altul țăranul român. Lui, și problemelor sale, și-a dedicat, de fapt, viața.VALERIU PENISOARA nu a plecat la ceruri,el traieste prin muzica lui.Inchei cu -TRAIESC...!SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL-

Un comentariu:

Teodor Munteanu spunea...

http://cenaclulflacara.blogspot.com/2012/02/valeriu-penisoara.html