Fiecare are steaua sa!

16 septembrie 2011

Beneficiile consumului de migdale

Migdalul este un pom fructifer din familia Rosaceae, care poate atinge peste 10 m inaltime. La noi in tara este cultivat in zonele cu climat mai bland, respectiv Banat, Oltenia si Dobrogea. Se cultiva pentru samburii dulci sau amari ai fructelor sale, numite migdale. Având un conţinut redus în grăsimi nocive şi fiind bogate în minerale şi vitamine, ele ajută la lupta împotriva bolilor cardiovasculare şi chiar în prevenirea unor forme de cancer. Migdalele sunt cea mai bună sursă de magneziu şi vitamina E, considerată a fi vitamina antisterilităţii, cu rol important în reglarea funcţiei de reproducere. Calciul conţinut ajută la menţinerea sănătăţii oaselor şi dintilor, în vreme ce fosforul ajută memoria. Nivelul ridicat de proteine şi fibre din migdale le fac un aliment valoros, în special într-o dietă vegetariană sau de post, când pot substitui carnea păstrand aportul nutritiv. Studiile au demonstrat că este suficientă introducerea în dieta zilnică a migdalelor pe o perioadă de doar o lună pentru ca efectele benefice ale acestora să se facă simţite, cantitatea zilnică recomandată fiind de 30 de grame, aproximativ 25 de migdale. Fara nicio indoiala, migdalele sunt delicioase si pline de substante nutritive. Chiar si vechii romani considerau migdalele ca fiind speciale - le foloseau pentru dusul tinerilor casatoriti, acestea simbolizand farmec si fertilitate. Acesti samburi ovali sunt crocanti si untosi la gust. Se gasesc cu usurinta in magazine, existand o varietate de soiuri si forme. In timp ce noi consideram migdalele ca fiind nuci, din punct de vedere tehnic acestea sunt semintele din fructul pomului de migdal. Migdala intreaga (inclusiv piele) reprezinta o sursa buna de vitamina E, calciu, magneziu si potasiu. Acestea sunt, de asemenea, o mare sursa de proteine ​​pe baza de plante dar si o sursa de fibre. Potrivit corpului vast de cercetare, consumul in mod regulat de migdale confera o serie de beneficii sanatatii, printre care reducerea riscului de boli de inima si mentinerea nivelului colesterolului. Vitamina E pe care o contin migdalele este un antioxidant puternic. De fapt, valoarea nutritiva a migdalelor conform ORAC este de 4454 umol TE/100g, insemnand aproape de doua ori mai multe substante nutritive decat sucul de struguri Concord si de trei ori mai multe decat cele continute de ceaiul verde. Daca toate acestea nu sunt suficiente pentru a te incuraja sa incepi sa rontai migdale, un studiu din 2007 a ​​examinat efectul migdalelor in managementul greutatii unde s-a constatat ca fibrele din migdale blocheaza o parte din absorbtia caloriilor de grasime si, prin urmare, au ajutat participantii sa isi mentina greutatea. Ce beneficii aduc migdalele? - Controleaza glicemia. - Controleaza colesterolul. - Controleaza grasimile din sange. - Reduc inflamatiile. - Reduc nivelul leziunilor oxidative la nivel de ADN. - Reduc riscul de mortalitate. - Stimuleaza peristaltismul intestinal. Alegerea si pastrarea migdalelor Migdalele pot fi achizitionate ambalate sau vrac, cu aroma lor naturala sau cu diverse arome. Dar atentie la cantitatile mari de zahar si/sau de sodiu pe care le contin unele dintre migdalele aromatizate. Atunci cand cumparati migdale, o idee buna ar fi sa cumparati pe cele care sunt stocate in containere sigilate, deoarece migdalele pot deveni rancede atunci cand sunt expuse la caldura, aer si umiditate. Alege migdalele care nu au aspect zbarcit sau moale. Mirosul ar trebui sa fie usor dulce si asemanator cu cel de alune dar in niciun caz amar, semn ca migdalele sunt rancede. Pastrati migdalele intr-un recipient etans, in loc racoros si uscat. Evitarea expunerii la soare si pastrarea la rece va prelungi prospetimea lor. Pentru o perioada de valabilitate si mai mare, migdalele pot fi refrigerate sau congelate. Modalitati de a include migdalele in alimentatie - adauga migdale in iaurt si in cerealele de la micul dejun - adauga midgale in salate - serviti migdale la gustari deoarece sunt satioase si hranitoare. Valori nutritionale pentru 25 de bucati de migdale- Calorii: 160 Kcal Grasime: 14 g Carbohidrati: 6 g Proteine: 6 g Fibre: 3 g Indice Glicemic: Scazut- Sa avem sanatate!.Inchei cu -TRAIESC...!SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL-

2 comentarii:

Solidaster spunea...

Am luat aminte.Am sa incep sa rontai si eu migdale.Multumim de informatii.O duminica placuta.

MEG55 spunea...

Solidaster,multumesc,asemenea si tie!Informatiile sunt verificate.