Fiecare are steaua sa!

13 august 2011

RASPLATA REGINEI.....!


"Aceasta floare, prin parfumul sau diafan, dar puternic, si prin aparitia gratioasa, este intr-adevar stapana absoluta a gradinilor si balcoanelor noastre.
Regina noptii (Nicotiana affinis) este o planta perena destul de inalta, ajunge si la un metru sau chiar mai bine. Frunzele, catifelate, de un verde inchis, ajung si la 10-12 cm lungime. Tulpina este subtire, inalta si noduroasa, dar cu aspect firav"
La jumatatea lunii iunie am adus pamint din cimp, sa pun la florile din balcon.Am pus pamintul tot la un chiveci cu rostopasca,dupa  circa 4 zile am observat in ghiveci aparitia unei plante straine,am vrut sa o smulg,dar m-am luat cu treaba si am uitat,dupa citeva zile, planta mea incepuse sa-si formeze lujerul ,am crezut initial ca este ghimpe asa de puternica era.Am gindit ca daca nu am aruncat-o atunci cind era mica.... sa o las sa vad ce este.De aproximativ 2 saptamini a inceput sa infloreasca,abia in momentul cind a inflorit si i-am simtit mirosul,am vazut ca este vorba de "REGINA NOPTII".A crescut de aproximativ 1 m.inaltime,are constitutia  unui arbust si are zeci de flori albe frumos mirositoare care imi gidila simturile si imi invadeaza balconul si camerele cu iesire spre balcon.Cind vine seara REGINA mea, incepe sa-si deschida corolele si imprastie un miros imbatator,fin,diafan:)) parca vrea sa imi multumeasca ,pentru ca atunci cind era mica nu am aruncat-o...!De cite ori o ud seara,simt in jurul ei o energie aparte,un freamat....care imi umple narile cu mirosul inconfundabil....!Eu o simt...cum imi multumeste si in fiecarea seara apar noi si noi flori,iar cele vechi, parca nu vor sa se desprinda de lujerul"mama"Daca stai sa observi gasesti foarte multe asemanari intre plante si fiintele umane....!Fiecare au felul lor,dar asemanator de a se comporta ,atunci cind  sunt iubite,ingrijite...!Acum cind simt mirosul fin imbatator  al REGINEI ,ma felicit in gind, ca am ascultat de glasul ratiunii si nu am aruncat-o atunci ,cind nu stiam ce poate fi...!Tot ce-mi ofera REGINA acum.... primesc ca o ofranda de multumire ,voi stringe semintele si in primavara viitoare voi avea mai multe REGINE,pe care le voi ingriji cu mai multa rabdare si delicatete,acum voi sti ce creste in "GRADINA MEA DE PE BALCON".

Inchei cu -TRAIESC...!SI ASTA IMI OCUPA TOT TIMPUL-

Niciun comentariu: