Fiecare are steaua sa!

10 iunie 2011

Secretele celor care se imbolnavesc foarte rar


Dieta si cumpatarea

Se pare ca cei care se imbolnavesc foarte rar consuma alimente naturale preparate cu mana lor. Aceste persoane nu cumpara dulciuri sau alimente semipreparate si nici condimente, ei folosesc frunzele verzi ale zarzavaturilor si radacinile crude pentru condimentare, pana si piperul il macina din boabe. Mancarurile le prepara in casa doar din fructe, legume si uneori carne (proaspata), pana si painea este de casa. De asemenea aceste persoane mananca putin si cumpatat, in functie de efortul pe care l-au depus in acea zi. Foarte rar mananca prajit, iar branzeturile sau iaurturile sunt de asemenea facute in casa din lapte de vaca. Mezelurile, untul, margarina sau excesul de carne nu exista in viata acestor oameni. Pentru tara noastra am putea spune ca ei sunt cei care isi fac proviziile alimentare de “la tara”, acestea fiind mult mai sanatoase.
Trec cu bine de sezonul rece, ies neafectati din incaperi pline cu germeni si mereu reusesc sa evite infectiile care ii afectaeza des si in mod repetat pe cei din jur. Acestea sunt persoanele cu un sistem imun si o stare de sanatate de invidiat, persoane cu un regim de viata sanatos si plin de beneficii pentru sanatate.
Secretele lor sunt prezentate in continuare.
Sfatul nostru? Incercati sa le urmati. Beneficiile asupra sanatatii dumneavoastra?
Secretul numarul 1. Masaaaaaajul……O sedinta de masaj pe luna poate face minuni pentru sanatatea dumneavoastra. Avantajele sunt atat de ordin psihic, cat si fizic. Deci, nu va simtiti vinovati daca va doriti sa va rasfatati periodic cu un masaj. Specialistii il recomanda adesea, iar studiile au demonstrat ca o astfel de practica va ajuta sa va mentineti starea de sanatate fizica, psihica si emotionala in parametrii optimi, prin urmatoarele efecte dovedite:
- calmarea si relaxarea sistemului nervos, reducerea anxietatii si stresului;
- ameliorarea functiei circulatorii, stimularea drenajului limfatic (cu stimularea secundara a functiei imune); se pare ca terapia prin masaj actioneaza pozitiv asupra tensiunii arteriale si ritmului cardiac;
- imbunatatirea starii muschilor prin prevenirea crampelor si spasmelor.
Exista foarte multe tipuri de masaj (peste 80, chiar), insa in toate terapeutul aplica diverse presiuni asupra tesuturilor moi si muschilor (prin frecare, apasare, atingere usoara sau intensa), in scopul de a relaxa zona respectiva, a stimula transportul de oxigen catre tesuturi, a incalzi regiunea si a scadea durerea sau disconfortul local. Printre cele mai populare forme de masaj se numara masajul suedez, shiatsu si masajul prin presiune. Specialistii considera ca orice tip de masaj este binevenit, atata timp cat este realizat cu presiune moderata (altfel se poate trece foarte usor dintr-o extrema in alta, relaxarea fiind rapid inlocuita cu durerea si disconfortul).
In ceea ce priveste frecventa masajelor, se pare ca minim o data pe luna este de ajuns. Cu cat mai frecvente, cu atat mai bine, insa trebuie sa se tina cont si de preturile practicate de saloanele specializate si de felul in care acestea afecteaza bugetul fiecaruia. Beneficiile masajului sunt intarite si de utilizarea diverselor perii de dus confectionate din materiale naturale, cu care se pot freca usor spatele, bratele sau picioarele in timpul bailor. Nu sunt scumpe si sunt cu adevarat eficiente.
De retinut!
Desi masajul are nenumarate beneficii, specialistii nu il recomanda pacientilor cu tromboza venoasa periferica, fracturi recente, cancer, febra, osteoporoza, nevrite periferice sau coagulopatii.
Secretul numarul 2. Dusuri reci!!!Daca doar ideea unui dus rece in fiecare zi va da fiori reci, va recomandam sa reanalizati situatia! Dusurile reci sunt benefice! Aceasta observatie nu a fost facuta de curand, ci de sute si sute de ani. Yoga, arta ce este prezenta de cateva mii de ani, ne invata ca dusurile reci pot intari rezistenta organismului in fata bolilor, in special gripelor, deoarece temperatura scazuta a apei ne creste de fapt capacitatea de lupta impotriva germenilor. Desi unii specialisti privesc deocamdata aceasta masura cu oarecare retinere, toti sunt de parere ca o astfel de solutie merita cel putin incercata.
Avantajele dusurilor reci sunt in principal: tonifierea organismului, incarcarea cu energie, reducerea atacurilor migrenoase si a durerilor acute in general, imbunatatirea circulatiei prin stimularea tonusului vascular. Pe langa acestea, dusurile reci zilnice au si efecte de ordin estetic si cosmetic: tenul devine mai luminos, semnele imbatranirii sunt mai putin evidente si isi fac aparitia mai greu. Exista voci care afirma ca dusurile reci sunt secretul din spatele fermitatii bustului frantuzoaicelor!
Alte efecte pozitive globale asupra organismului sunt: intarirea tonusului sistemului nervos simpatic si parasimpatic, stimularea circulatiei capilare (imbunatatind astfel aportul de oxigen catre tesuturi), scaderea presiunii din organele interne, contractia muschilor, favorizand astfel eliminarea toxinelor si deseurilor metabolice.
Puteti incerca astfel de dusuri in fiecare zi, in „doze” mici - cate 10 minute vara si 1 minut in sezonul rece par a avea efecte optime asupra sanatatii.
Totusi, este recomandat consultul medical daca va ganditi sa treceti la dusuri reci zilnice. Ele nu sunt indicate persoanelor cu o anumita patologie, in special cardiovasculara, deoarece pot precipita crizele anginoase, vasospastice, fenomenele de tip Raynaud. De asemenea, femeile nu sunt sfatuite sa faca bai reci in timpul perioadelor menstruale.
Secretul numarul 3.
Ghimbir pentru sanatatea tubului digestiv
De secole, ghimbirul este recunoscut ca fiind un aliment foarte sanatos. In China, de exemplu, este utilizat de peste 2000 de ani in tratamentul tulburarilor digestive, greturilor si diareei. Specialistii au descoperit ca o parte din substantele continute in ghimbir au capacitatea de a stimula secretiile digestive, motilitatea, tonusul si peristaltismul intestinal, favorizand astfel un tranzit normal.
De asemenea, in doze mici, sub 1000 de mg, ghimbirul poate fi consumat pentru o scurta perioada de timp si pe parcursul primelor saptamani de sarcina, deoarece amelioreaza greturile matinale. In acest scop nu se recomanda consumul de ghimbir mai mult de 4 zile consecutive.
Ghimbirul este folosit din timpuri stravechi si in tratamentul colicilor, artritelor, bolilor cardiace, dislipidemiilor. Pe langa aceste utilizari, se pare ca are efecte benefice si in ameliorarea durerilor de cap, a celor menstruale si primelor semne si simptome de raceala si gripa.
Produsele disponibile pe baza de ghimbir contin de obicei radacina deshidratata sau proaspata sau uleiul extras din aceasta. Planta este disponibila sub forma de extracte, tincturi, uleiuri sau capsule dar si in forma proaspata, cand se recomanda utilizarea ei pentru prepararea ceaiurilor.
Specialistii nu recomanda produsele continand ghimbir pacientilor cu probleme biliare, deoarece aceasta planta are proprietati coleretice si poate agrava simptomatologia.
Secretul numarul 4.
Spalarea corecta si frecventa a mainilor
Foarte multe persoane considera ca punctul cheie in mentinerea unei sanatati de invidiat este spalarea frecventa a mainilor, chiar si de 10 ori pe zi, in unele cazuri: dupa utilizarea toaletei, la sfarsitul zilei de lucru, la sosirea acasa, dupa suflatul nasului, inainte de masa. Putini dintre noi suntem la fel de vigilenti, insa rezultatele ar trebui sa ne incurajeze sa ne spalam cat mai frecvent.
Specialistii considera spalatul mainilor ca fiind prima linie de aparare impotriva bacteriilor care pot cauza raspandirea infectiilor, a gastroenteritelor. Persoanele care nu au o igiena corecta se contamineaza mult mai usor cu diversi germeni si se expun pericolului de a face viroze ori de cate ori isi ating nasul, ochii sau gura cu mainile murdare. De fapt, una din cele mai frecvent cai de infectare cu virusurile gripale este contactul mainilor murdare cu ochii sau nasul.
Totusi, in ciuda faptului ca spalatul mainilor este un obicei simplu si la indemana tuturor, deoarece necesita doar atentie, apa si sapun, un procent semnificativ din populatia generala nu se spala pe maini. Cel mai ingrijorator aspect este cel privind spalatul pe maini dupa utilizarea toaletei; un studiu recent indicand faptul ca 20% din populatie nu se spala pe maini inainte sa iasa de la toaleta. Alte date, la fel de alarmante demonstreaza ca doar 32% se spala pe maini dupa ce stranuta sau tusesc, 21% dupa ce manipuleaza bani si numai 41% din cei implicati in studiu au declarat ca se spala pe maini dupa ce mangaie un animal.
Tocmai pentru a sublinia importanta acestui gest, si mai ales executarea lui corecta, specialistii ne sfatuiesc urmatoarele:
- sa ne spalam bine cu apa si sapun minim 20 de secunde, timp in care sa curatam nu doar palmele ci si spatiile interdigitale si unghiile;
- sa ne stergem cu servetele sau prosoape individuale curate;
- o alternativa excelenta, in locurile care nu permit utilizarea sapunului, sau pe strada o reprezinta dezinfectantele pe baza de alcool. Se pare ca ele sunt chiar mai eficiente in distrugerea germenilor decat sapunul (chiar si cel antibacterian). De asemenea, aceste produse sunt imbogatite cu substante care previn uscarea excesiva a mainilor (inconvenient ce apare frecvent dupa utilizarea repetata a sapunului clasic.
Suntem sfatuiti sa ne spalam pe maini cat mai des:
- dupa exercitii fizice, gradinarit, manipularea carnii crude;
- dupa utilizarea bancomatelor, banilor, transportului in comun;
- dupa rasfoirea revistelor, ziarelor;
- dupa ce ducem gunoiul sau efectuam alte actiuni menajere;
- inainte si dupa ce tratam si ingrijim o rana deschisa.
Curatarea mainilor poate fi facuta cu o serie de produse, insa nu si cu substante antibacteriene cu actiune puternica, deoarece acestea pot induce rezistenta microbiana, ceea ce face ca indepartarea lor sa fie din ce in ce mai anevoioasa.
Secretul numarul 5.
Vitamina C si Zinc din plin
Atitudinea corecta impotriva racelii? Atacarea si combaterea simptomelor inca din primele momente. Armele pe care le avem la dispozitie: vitamine si elemente minerale esentiale. Dintre acestea, o combinatie ce pare sa faca minuni este reprezentata de vitamina C si Zinc. In amestec echilibrat, acestea pot ameliora durerea de gat sau nasul infundat in cateva zile.
Desi rolul vitaminei C in prevenirea racelii este privit de unii specialisti cu oarecare reticenta, majoritatea considera ca acesta este real, in special in cazul persoanelor aflate sub stres zilnic. Aceste observatii sunt justificate de proprietatile antioxidante ale vitaminei C care ajuta la intarirea sistemului imun. Cele mai noi studii referitoare la vitamina C demonstreaza ca are efecte protectoare impotriva bolilor cardiace si accidentelor vasculare cerebrale.
Zincul este, la randul lui, un element mineral esential pentru un sistem imun complet functional si capabil sa faca fata atacurilor virale sau microbiene. De asemenea, stimuleaza replicarea ADN-ului, vindecarea rapida a ranilor si functionarea normala a sistemului digestiv.
Pentru cele mai bune rezultate, specialistii recomanda ca doza de vitamina C sa nu depaseasca 2000 mg/zi (de preferat sa fie in jur de 500 mg/zi) pentru a evita aparitia unor probleme gastrointestinale sau renale.
Doza zilnica de zinc pentru un adult variaza, considerandu-se optim un aport de 10 mg/zilnic (femeile insarcinate au nevoie de o cantitate mai mare). Formele de administrare sunt multiple, fiecare alegand-o pe cea care i se adapteaza mai bine nevoilor.
Secretul numarul 6. Usturoiul
Exista persoane care nu se mai imbolnavesc de ani buni. Secretul lor? Consumul regulat de usturoi dupa micul dejun. Il feliaza cat mai subtire, il amesteca cu suc de fructe (de mere, portocale, pere) si il consuma crud, ca parte a unui ritual zilnic de intarire a sanatatii organismului.
Usturoiul este recunoscut ca avand importante proprietati antioxidante si capacitatea de a stimula functia imuna, precum si abilitatea de a lupta impotriva inflamatiilor. Practic, aceste proprietati se traduc prin protectie impotriva racelilor si gripelor, dar si a altor boli, cum ar fi cele cardiovasculare si chiar diverse neoplazii. De foarte multa vreme se realizeaza studii care sa demonstreze existenta vreunui rol protector al usturoiului in fata cancerului iar rezultatele au concluzionat ca un sistem imun sanatos este cheia protectiei anticanceroase.
Usturoiul stimuleaza aceasta functie, dar are si efecte antineoplazice directe: scade inmultirea celulelor neoplazice si inhiba formarea unor substante procancerigene. Usturoiul este foarte eficient mai ales in protectia impotriva cancerelor de esofag, stomac, san, prostata si vezica urinara. Usturoiul crud are de asemenea proprietati antibacteriene si antifungice.
Daca va este teama de faptul ca usturoiul va va afecta respiratia, trebuie sa stiti ca exista o alternativa: usturoiul fara miros - reprezinta de fapt extract de usturoi deshidratat, iar substantele active si cele care ii dau usturoiului reputatia de super aliment sunt chiar in concentratie mai mare in acesta.
Specialistii avertizeaza insa: consumul unor cantitati mari de usturoi crud poate cauza anumite probleme de sanatate: hiperaciditate gastrica, pirozis, balonare, probleme dermatologice sau chiar botulism. Exista si persoane care sunt alergice la usturoi, deci atentie la fenomenele de acest tip.
Totusi, aceste efecte adverse ale consumului „cronic” de usturoi sunt relativ rare. O alternativa la consumul de usturoi crud o reprezinta gatirea acestuia - desi procesele termice ale prepararii sale il saracesc de substantele active.
Secretul numarul 7.
Mentinerea permanenta a unei atitudini optimiste
Exista studii care demonstreaza ca organismul produce cantitati crescute de anticorpi antigripali in urma stimularii si cresterii activitatii unei regiuni a creierului asociata cu atitudinea pozitiva si optimista. De asemenea, cercetarile au aratat ca persoanele optimiste raspund mult mai bine la vaccinarile periodice sezoniere (organismul lor este capabil sa secrete mai multi anticorpi). Desi baza fiziologica a acestor observatii nu este inca elucidata, un lucru este sigur: sistemul nervos comunica cu sistemul imun si vice versa. Psihologii au arata ca persoanele cu atitudine pozitiva nu sunt doar mai fericite dar si mai sanatoase si longevive comparativ cu cele cu atitudine pesimista.
Printre efectele benefice ale gandirii optimiste se numara:
- reducerea stresului;
- imbunatatirea capacitatii de lupta impotriva gripei;
- scaderea riscurilor de aparitie a bolii cardiace ischemice;
- imbunatatirea functiei respiratorii, mai ales in cazul pacientilor cu emfizem pulmonar.
Daca nu sunteti obisnuiti cu gandirea pozitiva, aceasta se poate invata. Sau macar puteti incerca o atitudine mai putin pesimista. Cand apar primele semne si simptome ale gripei, nu dezarmati neajutorati, ci luptati impotriva lor! O astfel de atitudine nu va va schimba personalitatea, dar va poate imbunatati comportamentul.
In plus, este mult mai satisfacator sa ai o atitudine activa decat una pasiva. Totusi, daca atitudinea dumneavoastra de fond este negativista, nu va asteptati la o modificare dramatica peste noapte. Trebuie sa aveti rabdare si multa vointa, iar curand veti observa avantajele noii stari de spirit.
Secretul numarul 8.
Spalaturi nazale - suna respingator dar SUNT eficiente!
Numerosi pacienti cu sinuzite afirma ca spalaturile nazale pot face minuni. Gata cu dozele crescute de antibiotice, cu administrarile prelungite si regimurile polimedicamentoase - sinuzita si manifestarile ei insotitoare (dureri de cap, de ochi, nas congestionat) au un nou tratament. Medicii considera chiar ca aceste spalaturi sunt mai eficiente decat sprayurile saline in limitarea severitatii si pentru diminuarea frecventei de aparitie a sinuzitelor.
Studii recente au demonstrat ca pacientii care utilizeaza aceasta metoda terapeutica de 2 ori pe zi au remarcat o imbunatatire a starii generale de sanatate si in special o scadere a intensitatii simptomelor nazale. Un alt studiu afirma ca solutiile pentu spalaturi nazale au capacitatea de a scadea inflamatia mucoasei nazale mai bine decat orice alt tratament, iar actiunea decongestionanta se mentine cateva ore.
Procedura nu dureaza mai mult de 5 minute, nu este dureroasa (dar poate crea un usor disconfort) si se recomanda a fi efectuata de 2 ori pe zi, conform recomandarilor medicului care o prescrie.
Singurul inconvenient: rinita post utilizare, insa o toaleta corecta a nasului limiteaza aceasta manifestare.
Ce nu este recomandat sa faceti
Nu trebuie sa beti apa oxigenata
Exista persoane care adauga in apa de baut cateva picaturi de apa oxigenata pentru a-si mentine starea de sanatate in parametrii optimi. Expertii avertizeaza, totusi, asupra riscurilor asociate acestei practici: apa oxigenata poate sa afecteze serios integritatea membranei tubului digestiv sau a cailor respiratorii, daca este inhalata. Apa oxigenata este periculoasa in orice concentratie: 3 sau 35% si trebuie destinata exclusiv utilizarii externe (dezinfectia ranilor de la nivelul tegumentului).
Nu trebuie sa introduceti medicamente in nas
Unele persoane considera ca prin introducerea de diverse substante si medicamente in nas vor distruge germenii responsabili de infectii ale tractului digestiv, respirator. O parte din aceste substante au exclusiv administrare locala si, ca urmare, sunt lipsite de efecte sistemice. Tot ce pot face este sa irite mucoasa nazala.
Nu trebuie sa reduceti utilizarea uleiului de cocos
Fanii acestui ulei tropical bogat in antioxidanti il considera un adevarat panaceu pentru problemele cu kilogramele in plus, probleme de ordin dermatologic, gingivite, raceli, gripe. Il considera ca facand minuni impotriva semnelor imbatranirii si adinamismului. Totusi, baza stiintifica a acestor actiuni este destul de ingusta. Cercetatorii nu recomanda evitarea acestui tip de ulei, insa sustin mai mult utilizarea uleiului de peste.
Motivul? La ora actuala exista mai multe studii care demonstreaza eficienta acestuia si efectele sale benefice asupra sanatatii, comparativ cu uleiul de cocos. Uleiul de peste este indicat pentru prevenirea atacurilor de cord, pentru protejarea pielii si pentru stimularea sistemului imun. Uleiul de cocos este recomandat in tratamente capilare (in special pentru parul uscat), dar si la gatit. Pentru cele mai bune rezultate se recomanda pastrarea lui la temperatura camerei si nu la frigider, unde datorita temperaturii scazute i se pot altera proprietatile.

Sursa :sanatatebuna.ro

2 comentarii:

Lavinia spunea...

Ai un blog frumos, cu teme folositoare:)

multumesc pentru vizita...
:)

MEG55 spunea...

Multumesc pentru aprecieri!Voi trece negresit,sa vad cum te mai simti.Wekend excelent!