Fiecare are steaua sa!

7 iunie 2011

Alimente anticancerigene


Termina-ti legumele din farfurie, sunt bune pentru tine! Este un sfat mai mult decat adevarat.


Se pare ca mancand mai multe fructe si legume proaspete gen broccoli, citrice, ceapa si soia riscul de a face cancer scade considerabil. Si nu e vorba doar de nutrientii pe care aceste alimente le contin ci mai degraba de elementele chimice care se gasesc in ele. Pe langa vitaminele si mineralele antioxidante, exista numeroase substante alimentare naturale care au puternice proprietati anticancerigene. Printre ele, se pot enumera: beta-carotenul, hercetina, indolii, izotiocianatii si acizii grasi 3-omega. Alimente cu proprietati anticancerigene, care nu trebuie sa lipseasca de la masa noastra:
Ceapa, prazul si arpagicul sunt bogate in vitamina C, potasiu, alicina, cuercitina � antioxidanti puternici cu rol in combaterea stresului oxidativ. Studiile au aratat ca prin continutul bogat in vitamine si minerale, ceapa verde poate preveni bolile cardiovasculare, poate reduce riscul de cancer ovarian si mamar la femei. Substantele continute de ceapa stimuleaza producerea unor enzime care neutralizeaza celulele cancerigene. Consumul de ceapa verde contribuie la reechilibrarea hormonala a organismului. Ceapa verde
Usturoiul este o componenta a celebrei diete mediteraneene. Efectele sale anticancerigene au fost demonstrate in studii clinice care au constatat o scadere a incidentei cancerului de san la femeile care consumau saptamanal usturoi. Se pare ca responsabile de beneficiile sale sunt aceleasi substante care ii confera si aroma caracteristica.
Cruciferele (broccoli, varza de Bruxelles, conopida si napii) pot stopa carcinoamele care incearca sa deterioreze structura genetica. Varza, cu toate rudele sale, creata, de bruxelles, conopida sau varza rosie, nu este numai bogata in calciu, dar contine cantitati foarte mari de flavonoide, antioxidanti foarte puternici, prin care isi manifesta efectul anticancerigen. Cele mai bogate in flavonoide sunt varza rosie si sfecla rosie.
Boabele de soia se pare ca impiedica dezvoltarea celulelor cancerigene.
Citricele, strugurii si alte fructe ajuta corpul sa elimine potentialii agenti cancerigeni.
Rosiile gatite, crude, sub forma de sos sau paste de tomate sunt un anticancerigen puternic si pot fi consumate in cantitati mari. Rosiile contin cantitati crescute de antioxidanti sub forma de vitamina C si flavonoizi care de altfel ii dau culoarea rosie. Se pare ca rosiile reduc riscul de cancer de prostata cu 50%.
Spanacul este bogat in vitamina C, beta caroten si acid folic, toti antioxidanti foarte importanti. S-a observat ca persoanele care consuma cel putin doua portii de spanac pe saptamana au rate mai mici de cancer pulmonar si de san fata de populatia generala.
Morcovii, dovlecei au un continut foarte ridicat de beta-caroten; mai usor absorbabil cand este gatit.
Cerealele, sub forma produsele integrale din grau, ovaz sau secara, gen painea de graham, de porumb, ovaz, contin, in afara substantelor de balast, o intreaga gama activa care impiedica aparitia cancerului. Cerealele integrale impiedica aparitia leziunilor celulare. Din punct de vedere al fitochimicalelor continute nu prea conteaza daca le consumam crude sau gatite. Chiar si produsele conservate, congelate sau stoarse iti pot oferi aceeasi valoare nutritiva. Totusi, in stare cruda sau gatite la aburi, aportul este mai mare si benficiile mai multe.
Laptele si iaurtul : Bacteriile care se gasesc in acidul lactic, mai ales in iaurtul natural (netratat la caldura), apara organismul de infectii si impiedica formarea substantelor cancerigene in intestin. In afara de aceasta, produsele lactate contin albumina si mult calciu.
Pestele de mare contine acizi grasi polinesaturati (omega 3) care protejeaza de cancerul intestinal si scad nivelul de colesterol. Majoritatea acestora se gasesc in macrou, hering, somon
Pepenele galben, papaya sunt surse bogate de vitamina A, beta-caroten si vitamina C; au valoare calorica scazuta si continut ridicat de fibre; ajuta la combaterea excesului de sodiu.
Afinele, zmeura si in general fructele de padure contin substante capabile de a preveni formarea unor compusi cancerigeni care apar in urma consumului de carne si de mancare prajita sau gatita la gratar.
sursa:ele.ro

2 comentarii:

Modart spunea...

Iti recomand din toata inima blogul;"Cand ti-e greu imagineaza-ti ca esti o floare de lotus",cred ca te poate inspira pentru anumite viitore articole interesante,inedite....
Sa nu iti imaginezi insa vreo clipa ca tin sa fac altora sau mie publicitate,departe de mine acest lucru....eu chiar apreciez asemenea genuri de bloguri ,pentru mine voi sunteti adevarati crestini,nu cei care se imbraca cu cuvantul Bibliei,si-l trambiteaza la tot pasul moralizand pe altii desi ei pe dinlauntru sunt gaunosi,lipsiti de empatie,de sensibilitate, de simtul realitatii care doare.Cata demagogie !

MEG55 spunea...

Multumesc! Imi place in mod deosebit blogul tau,este superb,tematica deosebita,creatia geniala.