Fiecare are steaua sa!

31 mai 2011

Consumul de kiwi poate preveni boli precum: Alzheimer, Parkinson şi cancer


Kiwi este fructul cu cea mai mare concentraţie de antioxidanţi, această calitate plasându-l în fruntea listei acelor alimente capabile să îi ajute pe oameni în încercarea lor de a preveni şi a combate anumite maladii.
Potrivit unui studiu recent, fructul de kiwi conţine o concentraţie mai mare de antioxidanţi denumiţi polifenoli, în comparaţie cu portocalele, grepfruturile, mandarinele şi merele, informează dailymail.co.uk.
Cea mai mare concentraţie de antioxidanţi este conţinută de soiurile de kiwi galben, urmate de soiurile de kiwi verde, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Teikyo din Tokyo (Japonia).
În cadrul testelor întreprinse de cercetători, voluntarii au mâncat trei fructe de kiwi în fiecare zi, iar urina lor a fost testată pentru a afla concentraţia de antioxidanţi.
"Fructul de kiwi poate să prevină apariţia unor boli cauzate de stresul oxidativ", au declarat cercetătorii niponi, al căror studiu a fost publicat în Biological And Pharmaceutical Bulletin.
Stresul oxidativ este un termen medical folosit pentru a desemna afecţiunile cauzate de moleculele libere de oxigen, denumite radicali liberi, produse pe cale naturală de către organism.Acesta este asociat cu o serie de maladii grave, precum ateroscleroza, insuficienţa cardiacă, maladia Alzheimer, cancer şi maladia Parkinson.
In ultimul timp oamenii sunt din ce in ce mai interesati de alimentatie si de rolul acesteia pentru sanatatea lor. Toate dietele sanatoase prescriu consumarea fructelor, legumelor si cerealelor, problema este insa ca nu toate fructele sunt perfecte din punctul de vedere al nutrientilor continuti; majoritatea au numai vitamina A sau C si ofera energie din zahar sau fibre. Kiwi contine si aceste vitamine, desigur, dar ofera mult mai multe beneficii decat celelalte fructe.

Kiwi si substantele nutritive
Conform unor studii recente, kiwi este fructul cu cele mai multe substante nutritive din categoria fructelor importante; de exemplu, kiwi contine mai multa vitamina C decat o portocala.
Kiwi contine o gama larga de substante nutritive:
- luteina, o substanta care este apreciata din ce in ce mai mult pentru eficacitatea ei in reducerea riscului de aparitie a cancerului, a bolilor de inima si in prevenirea cataractei. Kiwi este considerat a fi, dupa porumb, fructul cu cea mai bogata sursa de luteina.
- kiwi contine toate tipurile de fibra care protejeaza impotriva bolilor de inima, a diabetului, cancerului, etc.
- cuprul este un mineral cu rol vital in procesul de crestere a copiilor pentru ca ajuta la intarirea oaselor, la dezvoltarea creierului si la construirea sistemului imunitar.
- kiwi contine mai mult potasiu decat bananele; potasiul ajuta la functionarea eficienta a inimii si are un rol semnificant in controlul presiunii arteriale.
- alte minerale si substante: magneziu, fier, calciu, vitamina E, B6, C, acid folic, magneziu, crom, potasiu.
Nu uitati ca semintele de kiwi sunt cele care incorporeaza toti nutrientii - proteine, vitamine, minerale.

Kiwi si cancerul
O treime din decesele survenite de pe urma cancerului sunt cauzate de o varietate de factori ce tin de dieta. Conform studiilor realizate de Asociatia Americana de Cancer, oamenii care mananca mai multe fructe si legume care contin antioxidanti au risc mai scazut de a se imbolnavi de cancer; de asemenea, suplimentele nutritive cu continut de antioxidanti s-au dovedit a nu avea nici un efect in prevenirea cancerului.
Antioxidantii cum sunt vitamina C, E, seleniul, etc. se gasesc din abundenta in fructe si legume. Specialistii spun ca daca mancam cinci sau mai multe fructe sau legume pe zi reducem riscul de a ne imbolavi de diferite forme de cancer.
Din punctul de vedere al antioxidantilor prezenti, kiwi se alfa pe locul trei, dupa portocale si struguri.

Pastrarea fructelor kiwi
Daca fructul este copt si moale la atingere, trebuie pus la rece pentru a se pastra mai mult. Umezeala este importanta pentru kiwi; daca nu consumati fructul imediat e recomandabil sa il pastrati intr-o punga de plastic.
Kiwi nu se altereaza cam 2-3 saptamani de cand il cumparati, sau mai mult, daca il tineti la rece si izolat. Kiwi NU se aseaza alaturi de alte fructe sau legume. Se tine departe de surse de caldura si nu in lumina directa a razelor de soare.

Consumarea fructului
Desi majoritatea oamenilor prefera sa cojeasca bine kiwi inainte de a-l manca, aceasta operatie nu este neaparat necesara. Este destul sa racaiti usor coaja maro, pentru ca in stratul de sub ea se afla cea mai mare cantitate de vitamina C. Daca preferati sa feliati kiwi, trebuie sa stiti ca, aciditatea fructului are un rol important in pastrarea vitaminelor, care altfel s-ar pierde din cauza caldurii, uscarii sau oxidarii. Prin urmare, este recomandat sa il consumati imediat dupa taiere; odata taiat, nu trebuie lasat la aer liber.

Niciun comentariu: