Fiecare are steaua sa!

1 aprilie 2011

Cancerul la san combatut printr-o dieta

DIETA VERIFICATA
Dieta contra cancerului mamar este unică prin faptul că eficienţa sa a fost dovedită ştiinţific, iar în plus ajută şi la pierderea kilogramelor în plus.
Nutriţionistul american Mary Flynn a pus la punct o dietă contra cancerului la sân, care este rezultatul multor ani de cercetare şi este indicată atât pentru femeile sănătoase, care vor să reducă riscul de îmbolnăvire, cât şi pentru cele care se află sub tratament, după ce au fost diagnosticate.

Dr. Mary Flynn a explicat în ultimul număr al revistei Good Health că anumite alimente, în special grăsimile sănătoase, cum este uleiul de măsline, legumele şi fructele colorate, care conţin cantităţi mari de caroten, unele cereale şi brânza pot ajuta corpul în lupta contra cancerului la sân şi în cea pentru prevenirea acestei maladii, fapt dovedit şi din punct de vedere ştiinţific.

Mary Flynn, cercetător nutriţionist la Miriam Hospital şi profesor asistent de medicină la Universitatea Brown, oferă şi câteva sfaturi practice legate de nevoile nutritive zilnice ale indivizilor şi chiar câteva reţete de alimentaţie atât sănătoasă, cât şi gustoasă.

Aceste reţete pot fi incluse într-un regim alimentar, atâta timp cât nu se depăşeşte limita calorică zilnică recomandată, sau pot fi aplicate în zilele de pauză din timpul dietelor.

Dieta contra cancerului la sân a doctorului Flynn este concepută pentru a ajuta la scăderea în greutate (kilogramele în plus fiind un factor de risc) şi pentru a asigura o combinaţie optimă de alimente care combat cancerul.

Pentru a scădea în greutate, limita maximă de calorii este de 1.500 pe zi. Dr. Flynn recomandă ca după atingerea greutăţii dorite, dieta să fie urmată în continuare, dar cu o zi sau două de pauză. Astfel, vă veţi menţine greutatea dorită şi vă veţi bucura de beneficiile pe care le aduc sănătăţii dumneavoastră alimentele care reduc riscul de cancer.


Un element inedit în acest regim este că dulciurile nu sunt interzise, cu condiţia să conţină ingrediente sănătoase. De exemplu, untul sau margarina pot fi înlocuite cu ulei de măsline, iar făina albă, sau cel puţin jumătate din cantitatea folosită, poate fi înlocuită cu făină integrală.

Astfel, dieta contra cancerului la sân, care trebuie să fie zilnică, constă în:

Amidon: şase, şapte porţii pe zi; ideal, cereale integrale (o porţie poate însemna o felie de pâine, o pită, o jumătate de covrig, 25 de grame de cereale pentru micul dejun, orez sau paste crude, 150 de grame de cartofi, trei ceşti de floricele fără ulei).

Legume: nelimitat, dar cel puţin în patru porţii pe zi; de preferat ca acestea să fie preparate cu ulei de măsline.

Grăsimi: patru, cinci porţii pe zi, din care cel puţin trei de ulei de măsline (o porţie poate însemna o lingură de ulei, două linguri de nuci sau seminţe de floarea soarelui, o lingură de unt de arahide, un sfert de avocado, 100 de grame de măsline fără sâmburi).

Fructe: trei porţii pe zi (o porţie poate consta în un măr, 17 boabe de strugure, patru caise, o jumătate de banană, 13 cireşe, 1 kiwi şi jumătate, o nectarină, o portocală, o piersică, două prune, trei prune uscate, două linguri de stafide).

Lactate: două porţii pe zi (250 ml de lapte degresat, un ou, 25 grame de brânză veche, 100 de grame de brânză proaspătă, 125 ml de iaurt).

Carne: Opţional, dar limitat la 340 de grame de carne de pasăre sau fructe de mare pe săptămână sau 170 de grame de vită, porc sau miel pe lună.
Sursa :realitatea net.

Niciun comentariu: